söndag 18 april 2010

De blåser..

Gud vad det har blåst i natt.. Kunde ju knappt somna för de lät som att blåsten var i köket på jobbet och det kändes som att hela huset svajade.. Men jag somnade som en stock runt 2 i natt och jag har fått sova ordentligt, de är typ första gången på jobbet sen jag började i november.. Sen upp klockan 7 imorse för att åka hemåt och få lite frukost i sig.. Jag var vrålhungrig imorse samt att jag har träningsvärk på insidan av låren efter gårdagens gympass.. Men det är en skön smärta eller vad man ska säga för att då vet man att det har tagit.. eller?

Dagen bjuder nog inte på något speciellt då jag ska tillbaka till jobbet klockan 4 så jag måste ju åka hemifrån runt 3... Fick reda på igår att jag får fortsätta jobbet efter den 24:e Maj då min provanställning går ut så det känns skönt att veta att man blir fast anställd ORDENTLIGT då.. Men samtidigt är det så lustigt att man blir typ "uppsagd" när min brukare åker på semester för att sedan bli återanställd i höst när hon kommer tillbaka men det är ju för att vi ska kunna få ut några pengar när vi är lediga.. Kommer att få stämpla i 6 veckor eller nå liknande men jag tror att jag ska pussla lite med föräldrardagar så jag slipper 7 dagar karens eller va de är nu för tiden..

Igår var vi juh som sagt på gymmet och bokade ny tid med instruktör och det ska bli sååå skönt att få komma igång med träningen igen.. så fort båten är klar så ska vi köra ut den på gården, städa garaget och sen hänga upp vår sandsäck, eller rättare sagt klädsäck så man kan börja ta ut sina aggresioner på den.. Hehe.. Jag har ju min egen pt här hemma och vi får la se vad han hittar på för träningsprogram åt en..

Nehe.. Nu blir det kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar