onsdag 21 april 2010

sjuka barn..

Har 3 st sjuka små terrosister här hemma och det märks sååå väl att de inte varit på dagis på hela veckan.. Dock ska de va hemma imorrn med och kurera sig lite till för att sedan gå sista dagen på dagis.. Men de märks ändå lite grann på dem att de är sjuka för de är mer gnälliga än vanligt.. De slås mer och bråkar så jag skyller på sjukdomen istället för att de är rastlösa.. Men snoret rinner ur allas näsborrar så nu väntar jag bara på att en annan ska bli förkyld också.. Skulle inte förvåna mig.. Grrr...

Hehe.. Jag hade så kul åt min kära man igår.. Jag försöker ju att äta lite nyttigare så medans maken och barnen åt korv med bröd igår så slängde jag ihop en bulgursallad och åt med en chorizio... Maken slängde ett par ögonkast på min mat och sa: Det där ser gott ut..
Så jag la upp lite på en tallrik åt honom och han åt med god aptit men sen kom de..
- Du den där bulgursalladen,
- Ja..
- Den smakar konstigt!

Hehe.. Jag bara flinade åt honom.. Han är väldigt old school och har lite svårt med det där nyttiga som böner, linser och andra gryn har jag märkt men jag ska nog omvända honom tids nog.. =)

Nehe.. Dammsuga lite och sen åka till tandläkaren.. Whoppie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar