måndag 1 mars 2010

VAB!

Idag får man vara hemma med barnen och jag måste erkänna att jag inte gråter över att slippa köra till Nyköping i detta modd väder som råder utanför huset just nu! Satt och såg på nyheter och väder igår vid tio och då sa dom att det skulle komma mellan 1-1,5 dm snö... Jipiie sa jag då och började dansa runt.. Eller kanske inte.. Mindre glad blev man iaf.. Men som sagt, barnen är sjuka med feber och hosta så det är min tur att va hemma och vabba med dem eftersom Oscar jobbar natt plus att det är min tur.. Lite jämnställdt ska det väl vara, eller?

Denna vecka bjuder väl inte på något riktigt spännande så där.. Onsdag ska jag och färga och klippa barret (som Marina säger) och sen så sitter jag och suktar efter att min nya mobil ska komma.. Varför är det så att när man vill att något ska komma eller hända så känns dagarna som evigheter? Men den borde dyka upp imorgon.. *håller tummarna* Ja just de, på onsdag ska jag träffa mina underbara vänner Lina och Johanna och bara sitta och snacka skit.. Tänkte väl slänga ihop nån mat också som tack för hjälpen eftersom Johanna var snäll och skjutsade mig till Nyköping förra veckan så att jag kunde hämta lillbilen efter sin service..

På tal om det så höll jag på att bli påkörd då.. av POLISEN! Jävla idioter säger jag bara. Bara för att man är polis och kommer i sin blåvita polis bil har man väl inte rätt att köra som en jävla dåre.. Skulle svänga ut på 52:an från motorvägen och det va lugnt och den närmsta bilen var en bra bit ifrån så jag gasade ut och sen hör jag bara hur en bil bromsar, tittar i bakspegeln och ser ordet "POLIS" stirrande på mig.. Då har han sååå jävla bråttom så att han inte ens kunde bromsa i tid.. Johanna som var efter mig berättade att han hade fått tokbromsat och lekt flipperkula med snövallarna bakom mig och sen körde han om mig.. Men, jag säger men, hade han haft blåljusen på så skulle jag för i helvete inte kört ut men dom va inte på så hade han kört på mig så hade dom fått pejja för lagningen av min lilla clio.. Som sagt, bara för att de är poliser så kan de inte köra som idioter!!!!! Men nyköpingsbor kan inte köra bil, det har jag fått erfara ett x antal gånger.. Nej nu ska jag sluta spy galla över nyköping.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar